Beide opties zijn mogelijk, en bieden elk specifieke voordelen. Werkgevers die een vrij hoog verloop kennen zijn eerder geneigd om te kiezen voor de slimme laadkabel, omdat die via een klassiek stopcontact kan worden aangesloten. Er komt dus geen installatie bij kijken, waardoor de kabel ook makkelijker kan worden doorgegeven naar een nieuwe medewerker bij een vroegtijdig vertrek. Anderzijds zijn er ook klanten die redenen dat de toekomst hoe dan ook 100% elektrisch is, en de plug-in hybrides enkel tijdelijk een overgangstechnologie zijn. Een EV opladen via een stopcontact is een optie voor medewerkers die minder dan 100 km per dag afleggen (en dus op één nacht tijd de batterij weer kunnen bijladen), echter, voor het gros van de medewerkers biedt een slimme laadkabel onvoldoende vermogen via een klassiek stopcontact en moet er dus een volwaardig laadpunt worden geïnstalleerd met een apart vertrek vanuit de elektriciteitskast. Waarom vandaag nog investeren in een laadkabel als ik binnen 5 jaar hoe dan ook een laadpunt nodig heb? De meningen zijn verdeeld, en dat is niet verkeerd. Er is geen ‘juist’ of ‘fout’ antwoord, er zijn 2 opties die kunnen worden geëvalueerd afhankelijk van de specifieke situatie van een werkgever.